måndag 5 december 2011

Första snön!


Så kom äntligen den första snön! Den har vi ju verkligen väntat på, speciellt barnen. Måns kommentar när han struttade runt här av glädje va "SHIT vad jag är glad idag, det är ju SNÖ". Ja det är ju just det, snö. Det blir lite ljusare ute i alla fall. För jag är så eländigt trött på detta mörka mörker som är utanför fönstret hela tiden. Många stearinljus i olika formen går det åt, sannerligen. Dessutom skiner solen och det är ett perfekt väder för att fota ute, speciellt då när solen gick upp. 

MEN, Ebbe är ju sjuk IGEN, så det blir att vara inomhus med honom idag. Så synd! Ville ju att han skulle få gå ut och känna på den första snön! Men vi kände lite på den genom dörrspringan och det var häftigt! För att få lite kort så jag fick helt enkelt ställa altandörren lite på glänt, precis så mycket så att objektivet fick plats och ta några kort, därav ett ganska begränsat område att fånga upp. Men här är några som jag tog!










Tycker det är jätte svårt att fotografera i motljus, har inte lärt mig det än. Så dom bilderna är jag så där nöjd med. Men jag lär mig väl det med så småningom. Hade inte så mycket tid att leka med inställningarna när Ebbe krånglade på mig och försökte komma ut. Det fick bli som det blev helt enkelt!

Inga kommentarer: