tisdag 17 maj 2011

Fotografering och så är jag lite små kär. Han var så vacker!



Dagarna bara rusar och allt för sällan tar jag mig tid och sätter mig här. Jag behöver inte samla på mig en hel uppsatts innan jag skriver, har inte förstått det än bara. Men nu är jag här - så vad händer??


Äntligen äntligen, har jag tagit mig ut till Susanne och hälsat på. Det har alltid kommit något i vägen, men nu äntligen blev det av. Det var så roligt, det var så längesen, men ändå som igår. Märkligt det där, med tiden och gamla vänner. Många år kan passerat, men när man väl ses, har tiden stått stilla.

Har tagit lite kort på hennes underbara söta dotter Emelie, men ska ta mer då jag inte riktigt fick med det jag ville. Ebbe hade inte sin bästa dag då vi hade läkarbesök och allergitest på förmiddagen. Men jag ska åka själv, med kameran som sällskap och ge det lite mer tid. Sen är det bara att hoppas att Susanne blir nöjd!

Det stora bilden längst upp, har jag redigerat lite för att den skulle få ett yttryck för "länge sedan", eftersom det var längesedan vi sågs! Men samtidigt, det är en liten tjej på bilden som inte är så gammal än, strax över 1. Så hon får stå för det "nya" i bilden. För bilden är ju ny... Ah, ni fattar va. Ville bara vara lite konstnärlig och "djup", tänkte det kunde va roligt liksom sådär...

i alla fall

Det blev så många bilder som blev fina, jättefina, men inte så rätt i ljus och inställningar. Mycket går ju fixa i efterhand. Men mitt mål är att bilderna ska bli så bra, så när jag öppnar upp den i datorn, så ska det inte vara så mycket och ändra på. Mindre tid (om jag nu någon gång känner sig så duktig så jag skulle kunna tjäna en liten slant på det hela) tar det och jag kan lämna ifrån mig alla bilderna som dom är nästan direkt. Nu vill jag inte lämna i från mig en bild som inte är så bra, utan kanske vill lägga lite tid på den för att den, helst, ska vara perfekt! Men det som är perfekt i mina ögon kanske inte är perfekt i kundens ögon, så lite redigering tillsammans ska man nog göra ändå. För det ultimata...

Men lilla Emelie, glad och framåt, vill gärna vara med och det var inte svårt att få några fina bilder på henne. Susanne hade dessutom en väldigt fin ljusgul fåtölj som gjorde sig jätte fin i bakgrunden. Jag vill oftast ha ganska mörka bilder med mycket färg och mycket djup. Men i den fåtöljen blev det jätte kul att leka med bilderna och göra dom riktigt, riktigt ljusa. Det blev häftigt faktiskt. Jag har ju tänkt, efter jag frågat alla förstås, att jag ska sätta upp ett kort på varje barn som jag fotar nu i början. Det är ju oftast kort på familj/vänners barn, så jag tror nog inte det ska vara några problem. Men det skulle vara så kul och ha!






Susanne är ju dessutom en häst tjej och en av hästarna charmade ju mig direkt. Åh jag ville bara ta in och rykta, rykta och rykta i timmar. Köra näsan i pälsen och bara sniffa underbar häst som får mig upp på höjderna direkt. Han (för det var väl en han, har redan glömt namnet med) hade den där utstrålningen och det där i ögonen som jag faller för direkt. UNDERBARA SKAPELSE!!! Här kommer han på bild med - finingen...





Han är så vacker!!!
(ska ta bort staketet sen med - det förstör!)

Jag hade i alla fall en fantastisk bra dag!! På kvällen grillade vi med Madelen och Gabeiel. Jonny har ju köpt en ny grill och han står där gärna med tången i högsta hugg och vänder kött och grönsaker. Han kommer bli som han i solsidan tillslut, jag kommer hitta honom på baksidan mitt i nätterna med grillen på fullt ös. Jag åt förstås INTE, jag dricker ju mina soppor och det går bra, så jätte bra, så jag kör på ett tag till!!

1 kommentar:

Ida L sa...

Tack Jenny! Nu är det jag som blir jätte-jätteglad! Det är alltid lika roligt när man får en bekräftelse på att det man gör är fint! (Alltid, tjena,låter som om komplimangen vräker över mig, så är det inte...hahaha)
Hör av dig om du vill göra en beställning...det gör jag så gärna. Filtar kan dock ta någon månad att färdigställa...(speciellt såhär på våren när trädgård och annat pockar på uppmärksamheten.) Virkar som sagt i bomull, bambu, silke och ull... (men ej acryl...brrrr)

Stor kram Ida