tisdag 31 juli 2012

Mera foto, men var är scrapbilderna?

Jag har varit ute på ännu ett foto uppdrag. Ytterligare en fantastisk fotografering. Det var min syster som ville ha kort på sina barn och även ett familjefoto. För det är ju så, att man så gärna fotar barnen, hur mycket som helst, men man är sällan med själv. Att komma hem till en familj där det hänger ett stort fotografi på hela familjen gör mig varm i hjärtat! Jag ser helheten på något vis och att alla är lika viktiga. Svårt och förklara, men det är så otroligt fint och innehållsrikt när alla är tillsammans!

Så nu var det i alla fall stora systers tur att fångas på bild! Funderade på vart vi skulle vara, men har många gånger tänkt när jag gått förbi kronängs hinderbana att "här vore perfekt och fota barn". Har tänkt och ta på mina egna där, men dom tycker ju inte det är så kul längre och jag har inte orkat tjata om det heller, det blir ändå inte bra om det blir påtvingat och alla blir på dåligt humör, får nog hitta på en bra muta först... Men nu har jag ju i alla fall fått testa det, med andra fina barn. Hade velat ta porträtt bilder på en och en, men jag fyllde visst mitt minneskort långt innan dess. Så det får bli ett tillfälle till framöver!

Så här kommer lite bilder på en underbar familj!


Hela syskonskaran!
 

 Melvin och Linnéa!


William och Tim!





Fantastiska vackra Linnéa!! Hon är så fin!





Busungar!!











Pelle och Melle!


"Alla tittar på mamma" leken!








Fiiiina Tim!!


En annorlunda familjebild!


Verkligen en annorlunda rolig familjebild!!


Melle satt högt upp. Tur att Pelle kunde hjälpa honom ner sen. Mamma nerverna började nämligen och spöka lite...

Verkligen, verkligen, VERKLIGEN en annorlunda familjebild! Men humor är viktigt och detta visar att dom har just det! Sen sa vi -nu är vi klara- så sa det bara "poff" så var alla barnen som bortblåsta. Ha ha, dom tyckte nog inte det var så kul som jag trodde...

Så var det ju det här med mitt andra stora intresse, scrapbookingen. Det finns ju inga bilder på det här, än. Jag ska ta mig i kragen och börja lägga upp lite av mina små "konstverk". Sen ska jag också skriva om mina bröllopsgåvor som jag fick efter den fotograferingen som betalning. Ni anar inte vad mycket jag fick!!! Sandra och Stefan är så underbara och fina personer och jag är såååå tacksam!!! Inte nog med att jag fick göra en fantastisk fotografering som jag länge drömt om, utan jag fick sååå mycket för det också. Det kommer ett eget inlägg om det, snart. Ska bara göra ett resultat av en del av grejerna först så ni får se vad nöjd jag blev!!!!

1 kommentar:

Madeleine sa...

Vad duktig du är Jenny! Verkligen jättefina bilder :D