lördag 28 januari 2012

Torka...

Bilden är lånad från Stellas.se


Ja, här är det då torka på massor av sätt... mitt liv går sönder känns det som och jag måste försöka leta i mitt innersta för att få tillbaka något som får det andra att också växa.

Jag har total idé torka. Brukar ha massor av ideér och och planer för vad jag vill göra. Jag kan inte fota, för jag hittar inga motiv. Allt ser tråkigt ut och jag kan tänka lite i de banorna varför ska jag ta kort på det?? Det är väl ingen som vill se det heller. 

Jag som nyss börjat scrapbooka lite och tyckte det var otroligt roligt, tycker nu bara allt ser tråkigt ut. När jag ska dekorera sidan, finns det inget som är roligt och sätta dit och som passar. Jag som brukar ha massor av ideer av hur det kan se ut, men nu är det bara blankt. 

Jag skulle vilja måla dörrposterna vita, ringa hyresvärden och kräva omålning i hallen och få trappan fixad! Men ursh, det orkar jag inte. Ska det komma en massa hantverkare hit? Näää... Skulle vilja ha mycket i vitt och sen en massa färgglada detaljer, ungefär som på Åhlens reklamen! Så man blir glad när man kommer in hit. Nu är det bara trist och jag trivs inte här, inte som det ser ut nu i vilket fall! 

Jag började ju skriva Haiku dikter och hade ju stora planer för det med bild och dikter, men hur ska jag kunna skriva när jag inte hittar inspirationen? Kanske om jag tvingar mig gå ut och samla intyck kanske det kommer lite av sig själv. Men det innebär ju att jag måste ta ett foto som visar något om det jag skrivit, så neeeee....

Jag har inga framtidsdrömmar. Mer än att bli bra, kunna jobba och få bo i ett stort hus med öppna ytor! Men inga andra "vanliga" drömmar, som att kunna lära sig något, läsa till något, ändra något i min livsstil. Svårt och förklara, men när jag försöker se framåt så ser jag ingenting. Låter det luddigt?

Jag skulle vilja fixa barnens rum ordentligt! Just nu känns det bara som att möblerna är inställda, men det finns ingen känla i rummen! Så tråkigt! Jag kom ihåg när jag bodde hemma vad jag pysslade i mitt rum för att det skulle vara mysigt och jag skulle känna mig hemma - trivas! Så skulle jag vilja göra med deras rum med! Vårat sovrum är ok, så där känner jag inte att jag måste göra något, just nu i vilket fall som helst.

Jag skulle vilja virka mer. Lära mig det på riktigt och göra något till barnen eller mig själv. Jag skulle vilja sy mer, för sy vet jag ju att jag tycker om, men just nu - bläää, orka?

Det finns säkert flera saker som jag bara inte kommer på just nu. Men hur ska jag komma på rätt spår igen. Hur ska jag orka och få tillbaka min inspiration och lust till att göra saker och hur dom ska göras. VARFÖR ÄR DET SÅ HÄR???? Förstår att det har med min psykiska ohälsa och göra, men NÅGONTING!! Varför finns det inget, varför är allt borta?? Jag vet inte hur jag ska komma på rätt spår igen. Funderar mycket på det. Jag har ju inte ens lust att blogga, för jag har ingen aning om vad jag ska skriva om...

Det jag funderar på är om jag börjar med ett fotomaraton, så bestämmer jag en dag när jag ska göra det och då gör jag det bara. Måste fixa lite ord bara så jag har en lista. Någon som vill vara med? Krävs ju ingen speciell kamera, det är ju bara en kul grej (ska vara kul i alla fall, i vanliga fall) och det är ju roligt sen och se vad alla tagit på och i vilken synvinkel dom sett ordet ifrån.

Det jag också kan göra är att tvinga mig och skriva en haiku. Det är inte lätt och tvinga fram det, men jag kanske får nöja mig med en halvbra än ingen alls. Sen är det den där träningen då... ursh, men ett måste.Kan ju börja hemma på min matta, bara jag gör NÅGOT!!!

Hur och varför allt har blivit som det har blivit kan jag nog aldrig få svar på. Jag kan spekulera och vrida och vända på mina tankar, men några säkra svar kommer jag inte att få. Det jag behöver nu är uppskattning, uppmuntring, stöttning, bli älskad, få prata och känna att JAG betyder något, precis som jag är. Det är dåligt på den fronten om jag ska vara ärlig och det gör mig ännu mer sorgsen...

Kanske känns det bättre imorgon?? (min mest uttjatade mening ever, finns nog med på google nu...)

1 kommentar:

Jonna sa...

sv: Aw, tack Jenny! Du är för underbar! :) Kram ♥